Avui, 27 de octubre de 2002

Artículo original en catalán

Eva Piquer

Los porteros que apalearon a Fede quieren que parezca que él es el culpable. Suerte del testimonio de Huari, que miente y declara que lo vio todo. Fede gana el juicio, pero los porteros le dejan claro a Huari que se las pagará.

El viernes, en la tertulia de La Columna sobre El cor de la ciutat, hablaron de la conveniencia de decir mentiras. A veces no basta con la verdad. Paradójicamente, la mentira de Huari sirve para que se imponga la verdad y se haga justicia.

“Todos decimos mentiras; socialmente no se podría vivir si todo el mundo dijera la verdad. Todos callamos, todos fingimos. Imagínate que de buena mañana llegara yo a la tele y todo el mundo me dijese qué piensa de cómo voy vestida. ¡No lo podría soportar!”, exclamó Julia Otero. Guillermina Motta admitió que ella prefiere una mentira de vez en cuando. “De vez en cuando, no: constantemente. No se aguanta la vida con verdades”, insistió Otero.

Tienes razón, Julia. La vida está hecha de mentiras. Y no siempre son mentiras bienintencionadas como la de Huari, que sirve para salvar a un amigo y hacer honor a la verdad (y para recibir unas amenazas que ya veremos en qué se concretarán). Mañana te llamo. El semáforo estaba en verde. Somos amigos y punto. Te juro que no hay ninguna tercera persona. No se puede poner porque está reunido. Comienzo el régimen hoy mismo. Compro croissants de chocolate nada más por si vienen visitas inesperadas. No estoy gorda: tengo los huesos carnosos. Bajaremos los impuestos, reduciremos el paro y haremos desaparecer las listas de espera en los hospitales. No sé de qué me hablas. Hice los deberes, pero el perro se los ha comido. Llego tarde porque el tránsito está imposible. El móvil no tenía cobertura. No lo haré nunca más. Nada más miro documentales de animales.

Todo por amor es un programa moderno. Gran Hermano es la vida en directo. Xavier Sardà tiene escrúpulos. Los de La Trinca pasan hambre. Operación Triunfo respeta y potencia todas las lenguas del Estado.

 


Artículo original en catalán:

Mentides

Els porters que van apallissar en Fede el volen fer passar a ell com a culpable. Sort del testimoni d'en Huari, que menteix i declara que ho va veure tot. En Fede guanya el judici, però els porters deixen clar a en Huari que els les pagarà.

Divendres, a la tertúlia de La columna sobre El cor de la ciutat, van parlar de la conveniència de dir mentides. De vegades no n'hi ha prou amb la veritat. Paradoxalment, la mentida d'en Huari serveix perquè s'imposi la veritat i es faci justícia.

"Tots diem mentides; socialment no es podria sobreviure si tothom digués la veritat. Tots callem, tots fingim. Imagina't que de bon matí jo arribés a la tele i tothom em digués què pensa de com vaig vestida. No ho podria suportar!", va exclamar Júlia Otero. Guillermina Motta va admetre que ella prefereix una mentida de tant en tant. "De tant en tant, no: constantment. No s'aguanta la vida amb veritats", va insistir Otero.

Tens raó, Júlia. La vida és feta de mentides. I no sempre són mentides benintencionades com la d'en Huari, que serveix per salvar un amic i fer honor a la veritat (i per rebre unes amenaces que ja veurem en què es concretaran). Demà et truco. El semàfor estava verd. Som amics i prou. Et juro que no hi ha cap tercera persona. No s'hi pot posar perquè està reunit. Començo el règim avui mateix. Compro croissants de xocolata només per si vénen visites inesperades. No estic grassa: tinc els ossos molsuts. Abaixarem els impostos, reduirem l'atur i farem desaparèixer les llistes d'espera als hospitals. No sé de què em parles. Vaig fer els deures, però el gos se'ls ha menjat. Arribo tard perquè el trànsit està impossible. El mòbil no tenia cobertura. No ho faré mai més. Només miro documentals d'animals.

Todo por amor és un programa modern. Gran Hermano és la vida en directe. Xavier Sardà té escrúpols. Els de La Trinca passen gana. Operación Triunfo respecta i potencia totes les llengües de l'Estat.


Política de Privacidad Política de Cookies © 1998-2024 juliaotero.net